شب ومن تنها

منتشرشده: ژوئیه 28, 2010 در خاطرات روزمره
شب ها هميشه زيباترين لحظات را به ياد می آورند،شب را هميشه دوست داشته ام ، تاريكی را به اين دليل كه در تاريكی ميتوان به رويا رسيد ، در تاريكی می توان به هيبت پوشالی خورشيد خنديد و گفت دگر تو نيستی و آزادانه چشم بر رخ آسمان خواهم دوخت دگر تو نيستی و…
شب ها گاهی، گه گاهی دلم را به دست می گيرم و می گويم اين بود آيا همه آن چيزی كه می خواستم؟
بارها به خود جواب داده ام و اما هر بار از سوال دورتر شدم، به بيراه رفتم به آنجايی كه تعلق داشتم،بيراه را می گويم بيراه را.
شب ها به خيابان های خلوتی می روم كه از فرط لگدمال شدن خسته اند، خيلی وقت ها پيش آمده كه به خود گفتم چه خوب می شد كه خيابانیی بودم و هر روز و هر شب انسان هايی مرا لگدمال می كردند، اين بهتر بود تا انسان باشی (البته به زعم ديگر انسان ها) و …
هميشه … نقطه راه فرار خوبی بوده برای من، نمی دانم چه وقت پاك خواهد شد و اما مهم هم نيست چرا كه خود دنيايی گفتنی دارد در عين نگفتنی.
الان يك شب زيباست و من دارم می نويسم، اما افكارم زيبا نيست!
پيشامدها زيبا نيست.
زندگی داره می ره و من همچنان نظاره گر ، رفتنش.
خدا گويی خوابيده و نمی بينه چه می گذره.
بر زبان همه اين جمله كليشه ای موج می زنه كه: درست می شه، خدا بزرگه و اما من نفهميدم ر تمام اين سالها چرا درست نشده و چرا خدای بزرگ كاری نكرده، چرا؟
تنها سوال من از خدا اين است: چرا چنين می گذرد بر من؟
منتظر جوابت می مانم ای دوست من، ازت گله كردم و اما می دانی كه جز تو تنهايم.
راستی امشب آسمون اون چارقدی رو سرش كرده كه همه ستاره ها درش نقش بستن، چقدر زيباست.
كاش ستاره بودم و تنم را از اين توه خاكی عظيم جدا می كردم و بی‌ كران می رفتم ولی افسوس كه هيچ چيز ممكن نيست حتی در اين شب زيبا هيچ چيز ممكن نيست.

پاسخی بگذارید

