نقش من در نقش جهان

منتشرشده: ژوئیه 22, 2010 در خاطرات روزمره

آن روز كه عزم سفر كردم، كوله بارم را بستم براى ديدار از هر چه در اين خاك هست و من نديدم، كوله بارم را پر از نااميدى هاى زنگار بسته زندگيم كردم و راه افتادم، صبح بود خورشيد هنوز خواب و اما من بيدار، آمدم به راه پيمودم جاده ها، از قم گذشتم به كاشان رفتم، گفتم خوب سهراب سپهرى را بايد ديد، چشمانم را شستم اما شهر آنچنان در سكوت رعب آورى درگير بود كه تنها به ديدن بازار سنتى شهر كفايت كردم، به سوى اصفهان حركت را آغاز كردم اواخر ظهر يا همان نزديكاى عصر، يك راست به 33 پل رفتم جالب بود، مكانى كه اگر رودى روان را به خود ميديد زيباتر ميشد،
خوب از آنجا رفتم ماه چادر پر ستاره اش را به سر كرده بود نفهميدم شب چگونه جايش را به صبحى داد كه دل انگيز بود،ظهر به راه افتادم مقصد نقش جهان بود، همان كه حالا به ميدان امام نام برده ميشود اما نقش جهان بود!
به درب ورودى رسيدم، وارد كه شدم به دنيايى دگر گويا رفتم، چه زيبا بود، ابتدا به بازار مسگرها رفتم خيلى جالب بود در اين دنياى ماشينى هنوز هم هستند آنهايى كه قدر كار با دست را بدانند،با يكى از فروشنده ها دوست شدم انسان محترمى بود با هم حدود نيم ساعت گپ زديم و من تنها محو گفتن اين كلمه از زبان او بودم: آره دادا!
خيلى زيبا ميگفت، نامش مجتبى بود، بعد از بحثى دوستانه و اينكه فهميدم 5 روز از بنده بزرگتره و خداحافظى رفتم كه عالى قاپو را ببينم و اما با درهاى بسته مواجه شدم، گويا پايان وقت كارى بود! با دوربينى كه تشنه عكس گرفتن بود به سمت مسجد رهسپار شدم، كه يك آشنا ديدم! خانم معظم، پس از سلام و احوال پرسى و راهنمايى هاى ايشون كه تاكيد داشتند حتما مسجد جامع برم،به من گفتند راستى اگر خواستيد گز بخريد ما مغازه اى نيز داريم و من بسيار خوشحال شدم كه لااقل از كيفيت مطمئنيم حال قيمت هر چه باشد، از ايشون خداحافظى كردم و به سمت مسجد رفتم و شروع به گرفتن عكس كردم از هر طرف كه مى شد، شب داشت مى آمد كه دگر به رفتن تصميم گرفتم و در راه رفتن اين نكته بر ذهنم نقش مى بست چه جالب روزى كه نقش جهان مى درخشيد نقش آشنايى درخشان تر بود و بر رود نقش خود بر نقش روزگار ديدم!
راستى فردا آخرين روز بودن در اصفهانه شنبه صبح به سمت شيراز مى روم.
نقش خود بر خاك خواهيم زد چه بسيار رفتن ها بى نقش بود اما اين نقش پر رنگ مى ماند.

پاسخی بگذارید

